Sahabat dunia akhirat.. InsyaAllah

Monday, November 29, 2010

Ustaz Hadi dah ade blog...!!
Kehebtan se0rg muslim dpt diraih apabila dirinya dkat dgn ajaran Islam..
Apbila kta jauh drpd ajrn islam..diri kta bkal t'gelincir k dlm lembh kehinaan...
Jauhnya umat dgn ajran Islam ini y menjd pnybab utama mgapa umat islam hari ini msih dkawal oleh umat lain...mudah2an kta dpt memelihara dri kta dri d pengaruhi anasir2 y ingn memusnahkn kta..ameen
Jaga diri jaga iman..



oleh:Nurul Atikah Mohd Rafi

waktu

waktu KETAATAN m'nuntut keikhlasn,,,, 
waktu MAKSIAT m'nuntut istighfar&taubat,,,,
waktu NIKMAT m'nuntut syukur,,, 
waktu BALA MUSIBAH m'nuntut k'sabarn.


oleh: Lutfi Juwaini

Saturday, November 27, 2010

Thursday, November 11, 2010

Tanganku...!!!

Adoi...
ni mmg btol2 parah..
tangan kanan ana terkehel...
you know what, sabtu ni nk ana amik MUET writing,reading n listening..
camne nak jawab kalo da sakit ni...
adoi..
cpatla baek..

p/s: ni taip pakai tangan kiri je.. xkn amik MUET tulis pjai tgn kiri???? mmg tulisan mcm cacing kerawit dibelah 18 la jawabnye...

bye2 Selangor.. Hello Kedah!

pukol sebelas malam tadi dah bertolak dari selangor.. mmg luar alam punye tebiat keluar dari rumah malam2 gitu...tapi perjalanan mlm semalam mmg yg paling xbes dalam hidup ana... nak taw kenape???

first skali, bas datang punye la lambat, pastu kat tiket yg dibagi tuk bas laen,, mane x gelabah,, naseb baek la betol jugak.. ana maen redah je sbb tinggal satu bas je malam tadi.. so bermule la perjalann yg memenatkan...

Da la bas datang lambat, lpas tu ntah nape lak malam tadi langsung x ley nak tido.. mmg bertambah la pusing kpale ana... yg geram nye pakcik kat sebelah ana tu leyh siap berdengkur lagi... tinggal la ana sorang2 x tido dalam bas tu..

ana tros x tido sampai la dekat pukol 3, lpas tu bas berenti kat R&R.. ana pon turun.. turun dari bas je, da rase x sedap badan.. lpas tu bile selisih dgn org.. org pandang len macm je... Oh boy... so, ana trus pegi carik cermin... msti la kat tandas kan..Buat pe carik cermin?? nak mekap ke?? eh bukan la... juz nk tengok muke...
n then, OMG!!!! muke mmg da pucat gile.. macm zombie kot... actually ana mmg xbrape sehat,tp x jangke pon nak trok smpai camni..ana pon tros la kuar cari coklat..nk mkan..ntah mcm ne lupe lak nk bawak coklat hari ni... pg la carik kat kedai... wow...!!! langsung xde coklat... R&R ape ni??? so ana pon terpakse la beli je ape2 yg manis... xnak bagi pitam...

Walaupon da makan,tp pening2 ade lagi, n masih lagi x leyh tido dalam bas tu... dan tros la xleyh tido...
sampai kat SP,ana amik teksi n balik kolej tros.. samapi kolej kol 5.30.. ingat nk tido kjap.. tapi still xleyh tido... lpas solat subuh.. ana tengok cermin kjap.. nak taw ape yg ana nampak???






muke ana da mcm panda.. ade gelung itam kat mate...sebenarnye ana da lame x ley tido... xbape sihat..
tapi seb bek la kat sini ade kawan lagi... kire ok la tu..

Friday, November 5, 2010

Start of Something New

result pon da dapat.. da usha pon tadi.. xdela meletop sgt.. tp setimpal la dgn ape yg ana useha kan..
kan Allah sendiri, 'sape yang beruseha lebih, so die dapat lebih.. da aku pon useha lebeh kurang, so yg aku dapat pon lebeh kurang r.. ade lagi 2 semester kat kedah ni, rasenye kene struggle lagi la.. yg pasti sem 2 ni x la sesenang yg disangkakan.. dan yg pasti akan ade lagi banyak cerite n kisah yg akan ana lalui.

Pape pn, ana rase da smpai mase untuk serius sgt2, da samapai mase nye bersihkan balik hati yg da hitam sgt, n da sampai masenye repair balik part2 hati yg rosak ni... walaupun ni bukan pertama kali ana dapat result yg x bek cmni, tp rasenye laen gile.. sbb selalu tu trok macm mane pon,kene maki mcm mane pon.. ana tenang je, tapi ni..maybe sbb smue ni menentukan hala tuju n mase depan ana.. maybe sbb tu rase lost gile kot..

Yela.. dulu ana tekat, sampai kalo x dapat wat Law ana sampai nak berhenti blaja.. tp ni bile da dapat, mcm x serius je..cuak jugak kalo x capai ape yg ana nk capai,mmg la ana taw yg smue perjalann hidup ni tertulis dalm takdir.. tp takdir itu boleh diatasi dgn useha dan doa.. tapi,,useha hilang mane doa hilang mane.. maybe niat x btol kot sblom ni.. tu yang jadi hidop pon x btol...

Allah berfirman dalam al-quran : "tidak akan aku ubah nasib sesuatu kaum itu melainkan mereka yg mengubahnye"

jadi bukannye sape2 yg akan ubah naseb ana,bukan enta, bukan lecturer n bukan sape2 pon.. tapi ana..

Ni la masenye
Start of Something New


p/s:sorry.. sbb da bnyak susah kn ko.. n ana x marah pon... cume lepas ni same2 la useha tuk capai ape yg kite nak capai..